یزدفردا: مسئول ستاد مدیریت بحران شهرستان تفت گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۵۰ میلی‌متر بارش باران را در شهر تفت تجربه کردیم که مقدار قابل توجهی برای ستاد بحران است.

به گزارش یزدفردا: «حجت مهرنهاد» افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های هواشناسی، ستاد مدیریت بحران شهرستان از پیش آماده مقابله با سیل احتمالی بود و خوشبختانه با تلاش مردم و دستگاه‌های خدمات‌رسان خسارت حداقلی سیل را شاهد بودیم که شامل آب‌گرفتگی چند باب منزل مسکونی و تخریب تقریبی دیوار ۱۰ باغ را در موضوع کشاورزی و مسکونی می‌شود.

وی ادامه داد: در موضوع راهداری نیز جریان شدید سیلاب باعث انسداد سه آبنمای شهر تفت در میدان قدس، ورودی شهرک سفیدکوه و مسجد مسلم، همچنین زیرگذر عبوری تفت_ده‌بالا از سمت کمربندی تفت و جاده ده‌بالا نیز شد.

مهرنهاد گفت: به دنبال بارش‌های اخیر بند دره‌گاهان، به عنوان‌ تنها بند آبخیزداری شهر تفت، تکمیل ظرفیت شده و احتمال عبور سیل از آن دور از انتظار نیست.

این مسئول عنوان کرد: با توجه به مصوبه ستاد مدیریت بحران شهرستان، تمام تفرجگاه‌ها تا اطلاع ثانوی تعطیل هستند لذا از مردم استان و شهرستان تفت خواهش می‌کنیم تا از سفر به ییلاقات و ترددهای غیر ضروری در سطح شهر تفت اجتناب کنند.

مهرنهاد در پایان افزود: نیروهای امدادی و خدمات‌رسان شهرستان در آماده‌باش کامل به سر می‌برند و مردم می‌توانند اتفاقات و خسارات ناشی از سیل را طی تماس با شماره ۱۲۵ آتش‌نشانی گزارش کنند.

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا